dinsdag 5 februari 2008

Verdien eens wat aan een verdwenen lijk


Nog op 5 februari in DSonline. Het verhaal rond de verdwenen Natalee Holloway. Een of ander Nederlandse journalist zou wat onderzoeksjournalistiek gedaan hebben en het mysterie hebben opgelost. En de dader ontmaskerd, met behulp van een handlanger en verborgen geluidsopnamen. Vooraleer daarmee naar de politie te stappen heeft hij er een documentaire over gemaakt die al enige dagen in de media gehypt werd ...

De uitzending werd een kijkcijfersucces: 7 miljoen kijkers. Die klaagden wel over de vele reclame-onderbrekingen op strategische momenten in de uitzendingen. SBS6 - commerciële zender - lijkt er dus goed aan verdiend te hebben.

Maar daarmee houdt de commercie niet op. De journalist heeft zijn reportage intussen al lucratief kunnen verkopen aan o.a. een Amerikaanse zender en hij is plots een druk gevraagd praatgast in grote talkshows als Oprah Winfrey en Larry King.

En de autodealer die de auto ter beschikking stelde van de programmamakers waarin de (vermeende) dader in de val werd gelokt, biedt die wagen intussen te koop aan via het internet voor een kleine 64.000 euro, schoongemaakt en wel ...

Hoe zou het intussen met de ouders van Natalee zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten