Nog
op 5 februari in DSonline. Het verhaal rond de verdwenen Natalee Holloway. Een
of ander Nederlandse journalist zou wat onderzoeksjournalistiek gedaan hebben
en het mysterie hebben opgelost. En de dader ontmaskerd, met behulp van een
handlanger en verborgen geluidsopnamen. Vooraleer daarmee naar de politie te
stappen heeft hij er een documentaire over gemaakt die al enige dagen in de
media gehypt werd ...
De
uitzending werd een kijkcijfersucces: 7 miljoen kijkers. Die klaagden wel over
de vele reclame-onderbrekingen op strategische momenten in de uitzendingen.
SBS6 - commerciële zender - lijkt er dus goed aan verdiend te hebben.
Maar
daarmee houdt de commercie niet op. De journalist heeft zijn reportage intussen
al lucratief kunnen verkopen aan o.a. een Amerikaanse zender en hij is plots
een druk gevraagd praatgast in grote talkshows als Oprah Winfrey en Larry King.
En
de autodealer die de auto ter beschikking stelde van de programmamakers waarin
de (vermeende) dader in de val werd gelokt, biedt die wagen intussen te koop
aan via het internet voor een kleine 64.000 euro, schoongemaakt en wel ...
Hoe
zou het intussen met de ouders van Natalee zijn?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten